Disseny editorial: de la publicació impresa a l’entorn digital

En aquest curs, desenvoluparem un projecte editorial en l’entorn digital. Partint del món de la publicació impresa, aprendrem a fer servir eines, mètodes i recursos específics del medi digital. Des de la generació de contingut a partir d’estructures col·laboratives fins a l’ús de nous softwares de disseny i edició. El curs constarà de classes teòriques, visites i tutories de convidats professionals i del desenvolupament d’un projecte propi.

Els alumnes que ho desitgin, podran completar els coneixements adquirits en aquest curs amb el curs Disseny editorial: Experimentació, recerca i noves pràctiques. Les peces desenvolupades formaran part d’un mateix projecte global, que inclourà disseny digital i editorial.

Programa

1. Objectius 

  • Desenvolupar un projecte editorial en l’entorn digital 
  • Aprendre a fer servir eines i recursos de disseny digital 
  • Aprendre a conceptualitzar (generar i formalitzar idees) 
  • Conèixer noves metodologies i eines de disseny i generació de contingut, fora de l’àmbit del disseny 
  • Estudiar les capacitats discursives de totes les decisions que es prenen durant el procés d’un projecte digital

2. Continguts

Donarem els següents continguts. 

  • Concepte 
  • Brief i estratègia 
  • Contingut 
  • Conceptualització i direcció creativa 
  • Disseny digital 
  • Programació 
  • Difusió 
  • Presentació
  • Avaluació

A cadascun li correspondrà una lliçó teòrica i un convidat, entre els què comptarem amb professionals del món editorial, com Roc Herms, Pau Orts o Ruben Pater (en aquest últim cas, la seva col·laboració serà a través d’Skype).

3. Metodologia

El curs consta de: 

  • Classes teòriques (context històric, teoria, referents, etc) 
  • Xerrades i tutories de professionals convidats 
  • Sortides estudis i llocs d’interès 
  • Desenvolupament d’un projecte propi 
  • Presentació i difusió dels projectes al MIRA Digital Art Festival 2020

4. Criteris d’Avaluació 

  • Assistència a classe (10%) 
  • Treball a classe (10%) 
  • Evolució dels alumnes (10%) 
  • Resultat del projecte (50%) 
  • Presentació del projecte (20%)

Bibliografia

  • PATER, Ruben. Politics of Design. Bis Publishers, 2016.
  • NIERMANN, Ingo. Solutions 247–261: Love. Sternberg Press, 2013.
  • KESSELS, Erik. Failed it!. Phaidon, 2016
  • MUNARI, Bruno. Design as Art. Penguin Modern Classics, 2008.
  • AICHER, Otl. El mundo como proyecto. Gustavo Gili, 2005.
Tema:
Docent

Eduard Martínez Piracés

Ellaços:

www.edupiraces.es

www.adolfobooks.com

Número d'hores
60h
Dates
inici del 24 al 28 de febrer
Dies
per confirmar
Horari
16:30h–20:30h
Nivell
mig–avançat
Idioma en el que s’imparteix el curs
CA ES
Condicions d'accés

Estudiants i professionals del disseny

Màxim d'alumnes
15
Preu
500 + 100€ d’inscripció