Taller cinematogràfic. Anàlisi, procés i tècniques de narració visual

El taller cinematogràfic es centrarà en desenvolupar un projecte o producte de vídeo. Els alumnes aconseguiran expressar, utilitzant el llenguatge cinematogràfic, una historia, una emoció o qualsevol expressió o tema de la seva elecció.

Partirem d’un briefing i desenvoluparem el projecte, desgranant la idea en detall, definint-la a través de la descripció de les localitzacions, els personatges, el llenguatge cinematogràfic, la llum, el tipus de pla, etc.. per tal d’entendre el procés mentre es treballa.

Per tal d’aconseguir-ho, durant el curs els alumnes investigaran sobre els diferents tipus de llenguatges cinematogràfics o modes de representació. S’explicaran i s’estudiaran els processos habituals en una producció audiovisual i els diferents departaments que hi participen. Així com les diferents tècniques utilitzades pels professionals del sector audiovisual.

Els alumnes tindran una visió general de les tasques i responsabilitats de tots els departaments que participen en una producció: direcció, fotografia, llum, càmera, localitzacions, càsting, art, estilisme, maquillatge, elèctrics, producció, FX, home economist, etc. Per altra banda, els alumnes analitzaran, mitjançant la visualització de diferents escenes de pel·lícules, els tipus de plans, el ritme, la composició, la llum, etc. Per tal de tenir eines alhora de generar el seu estil de llenguatge.

1. Objectius

L’objectiu del taller és:

• Conèixer i experimentar el procés que utilitzem els professionals per tal de desenvolupar un projecte audiovisual.
  • Posar en pràctica els coneixements adquirits durant el curs. Es faran petites pràctiques demostratives.
  • Una pràctica al principi del curs per tal de compaginar els continguts que es vagin desenvolupant.
  • Al final del curs, es realitzarà un projecte audiovisual per grups on es posaran en pràctica tots els conceptes que s’hauran treballat.

2. Continguts

Donar resposta a les següents preguntes: “Que vull o m’han encarregat rodar ?”, “A qui va dirigit ?”, “Què o com ho vull expressar ?”. Per aconseguir això, es treballaran els següents punts:

• Briefing
  • El projecte: Sinopsi, guió, diàlegs, tractament i guió gràfic o storyboard.
  • Llenguatge: tipus de plànols, ritme i editatge, composició, llum, etc.
  • Descripció dels departaments i els seus processos: Direcció, Fotografia, Localització, Càsting, Art, Estilisme, Maquillatge, Elèctrics, Producció, FX, Home Economist, etc.
  • I els processos de pre-producció, producció i post-producció.

3. Metodologia

• Teòric i explicatiu per part dels professors.
  • Anàlisis i visualització d’exemples.
  • Pràctic. en la Realització de dos exercicis de filmació al llarg del curs. Un treball inicial de pràctica i descobriment. I una producció final més completa i elaborada on posar en pràctica els coneixements adquirits.

Criteris d’Avaluació:

Els professors tindran en compte l’interès, la participació i la capacitat de progres de cada alumne, així com l’entusiasme en el procés gratificant del aprenentatge i posada en practica dels nous coneixements.

L’alumne ha d’haver assistit al 80% de les classes.

Work in progress

Víctor Vidal
www.fulanitodetal.tv
Vimeo

Colaborador:
Jesús-Àngel Prieto
www.jesusangelprieto.eu

1.10.18–22.11.18
dilluns i dijous
17.30–20.30h
mig

Tots els públics amb interès, experiència amateur o professional.

Requisits d’accés al curs: Disposar de càmera / Mòbil amb capacitat d’enregistrar vídeo amb qualitat mínima HD. Es recomana FullHD o 4K.

490€ + 100€ d’inscripció

Els horaris dels cursos del primer quadrimestre són provisionals, es confirmaran al setembre.