Gravat, tècniques d’estampació manual sobre paper

Els resultats de les tècniques antigues d’impressió són excepcionals. La qualitat de les estampes és excepcional i diferent de la que coneixem amb altres mitjans.

Dibuixants i creadors, estudiants i professionals trobaran noves claus i possibilitats per a il·lustracions, paterns i imatges en general.

L’alumne experimentarà diferents tècniques d’impressió amb una complexitat gradual i adaptada als seus interessos. Aprendrà a manejar adequadament les eines per optimitzar els resultats de les seves creacions.

Gràcies a la completa infraestructura del taller podrà experimentar nombroses tècniques i possibilitats creatives, aprendrà formes d’autoedició.

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius

• Ampliar recursos tècnics per la elaboració d’imatges.
  • Adquirir autosuficiència en el maneig d’eines i maquinària de gravat.
  • Aprendre sistemes d’estampació i autoedició manual.
  • Familiaritzar-se amb tècniques de gravat tradicionals: Punta seca, aiguafort, xilografia, òfset, segells.

2. Continguts

• Elaboració de matrius sobre gomes, acetats i planxes de zinc.
  • Tècniques d’impressió calcogràfiques i amb corró.
  • Mètodes d’entintat a un color i a diversos colors i formes de registre.
  • Estampació en premsa i manual.
  • Aprendre la tècnica en planxes òfset fotosensibles.

3. Metodologia

L’alumne farà una tria de tècniques partint de l’estil de les seves imatges i objectius personals. Desenvoluparà les imatges al mateix temps que aprèn a manejar les eines, complicant gradualment el treball en funció de les seves possibilitats i coneixements

4. Criteris d’avaluació

• Es valorarà l’assistència.
  • El mètode de treball.
  • L’assimilació correcte de les tècniques.
  • L’alumne ha d’haver assistit al 80% de les classes.

• “Triunfar estampando” Vostok Printing Shop

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.