Comissariat, producció i finançament d’exposicions

Aquest curs pretén capacitar els participants per organitzar exposicions, entendre la funció del comissari i explicar els coneixements teòrics i pràctics al voltant de la gestió cultural, tant en projectes públics com privats, i tant si són encàrrecs o projectes personals.

Es tractarà també sobre els diferents marcs i objectius que pot tenir una exposició, com a acció cultural, de prestigi, de marca, de comunicació, de difusió, etc.

Explorarem les diferents tipologies de partners que ens poden ajudar a aconseguir els nostres objectius.

Es treballarà el protocol i la comunicació que han d’acompanyar un projecte expositiu i es donaran claus sobre els diferents tipus de finançament per poder realitzar una exposició: patrocinis, mecenatges, crowdfunding, etc.

Programa

1. Objectius

Capacitar els alumnes perquè siguin capaços de desenvolupar i comunicar un projecte expositiu.

2. Continguts

  • Introducció: Concepte i definició d’objectius en l’organització d’una exposició
  • Comissariat
  • Partners
  • l’Espai
  • Desenvolupament de l’exposició
  • Muntatge i distribució
  • Activitats paral·leles
  • Comunicació i protocol
  • La postproducció
  • La gestió financera i el pressupost

3. Metodologia

  • 15h de teoria.
  • 3h de casos pràctics.
  • 6h de visites a exposicions amb explicacions específiques sobre museologia, comissariat, producció i muntatge.
  • 3h de preparació i tutorització del projecte.
  • 3h de presentacions dels treballs.

4. Criteris d’avaluació

  • 75% de la nota basada en el treball de conceptualització i execució d’una proposta expositiva.
  • 25% de la nota en assistència i actitud.
  • L’avaluació és contínua, per tant l’entrega dels treballs i l’assistència d’un 80% i la participació imprescindibles.
Docent

David Places i Balsalobre

Número d'hores
30h
Dates
per confirmar
Dies
per confirmar
Horari
per confirmar
Nivell
iniciació
Idioma en el que s’imparteix el curs
CA, ES
Condicions d'accés

persones procedents d’estudis artístics, de disseny o de  comunicació i màrqueting o amb experiència o interès en la matèria.

Màxim d'alumnes
20
Preu
240€ + 100€ d’inscripció
Curs reconegut pel Departament d’Ensenyament