Comiat
Escola Massana
14 Juliol 2017

La Massana tancarà la porta de l’edifici de l’Antic Hospital de la Santa Creu després de 82 anys d’activitat. Volem celebrar aquest moment significatiu, irrepetible i podríem dir que històric amb un programa d’activitats en el context de la Festa Major del Raval. Volem compartir-ho amb tu, t’hi esperem!

Phorn

10.00h a 21.00h
Jardins de Rubió i Lluch

A partir de les 10.00h podreu participar en la construcció d'un forn de pa fet amb fang. A la tarda de 18.00h a 19.30h, la Joana Capella oferirà el taller de cuina "fem pa i pizzes" perquè després, de 20.00h a 21.00h es pugui coure la producció.

Organitza: Tatiana Muñoz Melo, Montserrat Ayala, Maria Roy, Joana Capella, Mati Cini, Iso (taller de ceràmica de la Rambla del Raval).

Recorregut per les entranyes

11.00h
Interior Massana

Recorregut guiat amb un màx. de 25 persones. En Llorenç Sánchez explicarà personatges i anècdotes succeïdes dins les parets de l'escola.

Organitza: Llorenç Sánchez i Gloria Bonet.

Tot en doina

11.00h a 21.00h
Sala Busquets

Projecte col·laboratiu de transmissió, impressió i destrucció d'imatges.

Organitza: Do the Print, Irma Marco i Josué Coloma.

Troc - Trueque o trato

11.30h a 13.00h
Jardins de Rubió i Lluch

Taula d'intercanvi d'objectes autoproduïts. Porta el teu objecte per intercanviar!

L'Última classe de dibuix a la Massana: DIBUIXEM LA REPUBLIQUE

12.00h a 14.00h
Aula 135 (Aula gran de dibuix)

Es convida a tothom a portar els seus estris de dibuix a l'aula 135 per a fer la darrera sessió de dibuix de la mà de professors i ex professors de l'Escola. Hi haurà una model disfressada de "Marianne" amb un pal sense bandera que posarà perquè cadascú pinti la bandera que vulgui, a la república.

Organitza: Amics de la Massana

Dinar Popular

14.00h a 15.30h
Jardins de Rubió i Lluch

Paella Hídrida i transdisciplinar. Compra el teu tiquet per 6€ a la barra dels Jardins Rubió i Lluch.

L’Últim Ressò

16.00h a 20.00h
Aula 124 (Aula de pintura)

Instal·lació sonora d'Irina Prieto a partir de sons enregistrats de cada racó de l'Escola Massana. Si els edificis parlessin... Si el guix, la ceràmica, la pedra i la fusta, que porten tants anys fent audibles els sons de la Massana, els haguessin emmagatzemat en la seva memòria, el dia del tancament obririen els seus pors fent ressonar la vida de l'escola un últim cop.

Organitza: Irina Prieto

Recorregut per les entranyes

17.00h
Interior Massana

Organitza: Llorenç Sánchez i Gloria Bonet

Concert Los Yolos

18.00h a 18.50h

Concert Punk Floyd

19.15h a 20.00h
Escenari Jardins de Rubió i Lluch

Una noia jove, alta i prima que canta pop català amb un banjo destartalat per a reivindicar la ramaderia de les terres catalanes del sud (broma).

Massanifestació

20.00h a 21.15h
Interior i exterior Massana

Desfilada-Rua. Tàctiques artístiques urbanes mòbils, itinerants, de celebració, de festivitat, de proximitat i d'apropiació.

Organitza: Siguiendo al Loro i la Fauna dels Miralls

Acte institucional de tancament

21.30h a 22.00h
Jardins de Rubió i Lluch

Acte simbòlic de tancament de la porta principal de l'Escola Massana.

Tutti Frutti

22.00h a 23.15h
Escenari Jardins de Rubió i Lluch

Chema Peral i Miguel Porlan dibuixen i punxen en directe. Soul, Funk Boogaloo i Afrorumba de Vic perquè balleu i sueu com pollastres a l'ast.

Concert ZA!

23.30h a 24.15h
Escenari Jardins de Rubió i Lluch

ZA! són dos amics que toquen més de dos instruments (bateria, guitarra, trompeta, teclats, veus...). El seu és un directe de rock experimental barrejat amb electrònica, samplers o world music.

Instal·lació lumínica col·laborativa

24.30h a 1.00h
Façana principal de l'Escola Massana

Videomapping col·laboratiu a la façana principal de l'Escola Massana.

Organitza: Taller +

Tutti Frutti