Urban Sketching. Fonaments

El curs es centra en les possibilitats del dibuix com a eina comunicativa i documental. Es treballarà amb el quadern com a suport creatiu i de reflexió.

1. Objectius

• El curs començarà des dels fonaments del dibuix fins arribar a la capacitat de narrar històries per mitjà de text i dibuix.
  • Els alumnes hauran de poder treballar sobre quadern fent-ne ús de la línia i també amb la tècnica de l’aquarel·la. Així que és necessari tenir un equip bàsic per poder dur a terme el curs. Es facilitarà un llistat amb el mínim i imprescindible.
  • Al final del curs s’haurà aconseguit treballar sobre quadern i el resultat serà aquest suport amb tota la feina realitzada al llarg de totes les sessions.

2. Continguts

Les 6 setmanes primeres serviran per introduir els continguts fonamentals sobre els quals girarà el corpus didàctic: espai i color. Sobre aquestes dues potes es centrarà la primera part del curs. Després entrarem en farcir els nostres escenaris amb gent i històries. Serà durant les 4 darreres sessions posarem èmfasi en els aspectes més importants de l’urban sketching la gent i les històries, les històries que vivim i que ens envolten. Aquest és el corpus bàsic de la pràctica del que coneixem com urban sketching.

3. Criteri d’Avaluació

El treball serà continu i al final del curs es valorarà la feina feta. (l’escola dóna un diploma d’assistència si s’ha assistit satisfactòriament a un mínim del 80% de les sessions)

• THORSPECKEN, Thomas, Guía completa de técnicas de dibujo urbano. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2014
  • SCHEINBERGER, Felix, Acuarela para urban sketchers. Recursos para dibujar, pintar y narrar historias en color. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2015
  • GREGORY, Danny, Everyday matters, Hachette Books, 2007
  • CHING, Frank D. K., Drawing: a creative process. Wiley, 1989
  • SWASKY, Voltant per Sants. Ajuntament de Barcelona, Barcelona, 2012
  • SWASKY, Hola, Miró!!!. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2017
  • SERRANO, Inma. Sevilla de arriba a abajo. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2019
Tema:

Swasky

1.10.19–3.12.19
dimarts
16:30h–19:30h
Iniciació
Idioma en el que s’imparteix el curs
CA / ES

Va dirigit a tot tipus de persones interessades en recuperar l’hàbit de dibuix i/o fonamentar-ho.

Requisits: No hi ha cap requisit imprescindible més enllà de tenir ganes de dibuixar, dibuixar molt. Tota la gent és benvinguda.

310€ + 100€ d’inscripció