Urban Sketching. Fonaments

El curs es centra en les possibilitats del dibuix com a eina comunicativa i documental. Es treballarà amb el quadern com a suport creatiu i de reflexió.

Programa del curs

1. Objectius

• El curs començarà des dels fonaments del dibuix fins arribar a la capacitat de narrar històries per mitjà de text i dibuix.
  • Els alumnes hauran de poder treballar sobre quadern fent-ne ús de la línia i també amb la tècnica de l’aquarel·la. Així que és necessari tenir un equip bàsic per poder dur a terme el curs. Es facilitarà un llistat amb el mínim i imprescindible.
  • Al final del curs s’haurà aconseguit treballar sobre quadern i el resultat serà aquest suport amb tota la feina realitzada al llarg de totes les sessions.

2. Continguts

Les 6 setmanes primeres serviran per introduir els continguts fonamentals sobre els quals girarà el corpus didàctic: espai i color. Sobre aquestes dues potes es centrarà la primera part del curs. Després entrarem en farcir els nostres escenaris amb gent i històries. Serà durant les 4 darreres sessions posarem èmfasi en els aspectes més importants de l’urban sketching la gent i les històries, les històries que vivim i que ens envolten. Aquest és el corpus bàsic de la pràctica del que coneixem com urban sketching.

3. Metodologia

Treballarem básicament dibuixant al carrer, però també fare sessions teòriques a l’aula seguint totes les mesures de seguretat.

4. Avaluació

• El treball serà continu i al final del curs es valorarà la feina feta.
  • L’alumne ha d’haver assistit com a mínim al 80% de les classes

Bibliografia

• THORSPECKEN, Thomas, Guía completa de técnicas de dibujo urbano. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2014
  • SCHEINBERGER, Felix, Acuarela para urban sketchers. Recursos para dibujar, pintar y narrar historias en color. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2015
  • GREGORY, Danny, Everyday matters, Hachette Books, 2007
  • CHING, Frank D. K., Drawing: a creative process. Wiley, 1989
  • SWASKY, Voltant per Sants. Ajuntament de Barcelona, Barcelona,2012
  • SWASKY, Hola, Miró!!!. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2017
  • SERRANO, Inma. Sevilla de arriba a abajo. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2019

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.