Sistemes d'impressió i estampació manual i litografia

Docent:

Marta Marugán Arboniés

Número d'hores:
Dates:
5.3.2018-21.6.2018
Dies:
Per confirmar
Horari:
Per confirmar
Nivell:
Adaptable a cada nivell de l’alumne
Idioma en el que s’imparteix el curs:
CA, ES, FR, IT
Condicions d'accés:

Dirigit a dibuixants i creadors, tant estudiants com professionals, que vulguin ampliar recursos tècnics i mètodes d’expressió e interessats en la producció manual d’imatges.

Màxim d'alumnes:
Preu:
441€+ 100€ d’inscripció

Resum

L'alumne experimentarà diferents tècniques d'impressió amb una complexitat gradual i adaptada als seus interessos. Aprendrà a manejar adequadament les eines per optimitzar els resultats de les seves imatges. Gràcies a la completa infraestructura del taller, es pot experimentar nombroses tècniques i possibilitats creatives, aprendrà formes d'autoedició i completarà aquesta investigació aprenent la tècnica de la litografia tant en pedra com en planxes òfset fotosensibles.

• Ampliar recursos tècnics per a l'elaboració d'imatges.
  • Adquirir autosuficiència en el maneig d'eines i maquinària .
  • Aprendre sistemes d'autoedició manual.

• Elaboració de matrius: xilografia, cautxús, paper lito-ofset,punta seca
  • Tècniques d'impressió: en buit i amb corró. Mètodes d'entintat i registre.
  • Estampació en premsa i manual.
  • Aprenentatge de la tècnica litogràfica en pedra i en planxes offset.

Metodologia

L'alumne s'introduirà en les impressió manual fent una elecció de tècniques partint de l'estil de les seves imatges i objectius personals. Desenvoluparà les imatges alhora que aprèn a manejar les eines complicant gradualment el treball en funció de les seves possibilitats i coneixements.

Aquests coneixements serviran com a preparació per assimilar l'experiència de la tècnica litogràfica, realitzant un treball opcionalment en pedra i planxa fotosensible o amb una de les dues.

Criteris d'avaluació

Es valorarà la assistència i l'assimilació correcta de les tècniques i el mètode de treball.

Web del docent