SESSIÓ INFORMATIVA RIJKSAKADEMIE

Presentació dels resultats

13.00h
Sala d’actes

Les residències artístiques són la millor opció per als artistes que busquen projecció internacional o volen desenvolupar el seu art a nivell internacional. Amb l’objectiu d’acostar els estudiants a l’escena internacional i promoure l’intercanvi entre professionals i estudiants, la Fundació Han Nefkens i l’Escola Massana organitzen una jornada acadèmica conformada per una sessió amb la Rijksakademie i la presentació de la publicació Apertus 0.1.

D’una banda, la Rijksakademie, una de les residències per a artistes més prestigioses del món amb seu a Amsterdam, oferirà una sessió informativa per tal que els alumnes puguin conèixer de primera mà el programa de la residència i realitzarà un taller per a la presentació de candidatures. A més, en cas que algun alumne català sigui seleccionat per la Rijksakademie, la Fundació Han Nefkens es compromet a finançar l’estada de l’estudiant a Amsterdam.

D’altra banda, durant la jornada també es realitzarà la presentació de la publicació dels resultats d’Apertus 0.1, el seminari internacional sobre art contemporani, iniciativa de la Fundació Han Nefkens i l’Escola Massana. L’objectiu d’aquest seminari de caràcter biennal és promoure l’intercanvi entre els professionals i els estudiants de les diferents escoles d’art de Barcelona. La sessió anirà a càrrec de Arash Nassiri, artista que va dirigir l’Apertus 0.1.

Sobre la Fundació Han Nefkens
La Fundació Han Nefkens ajuda artistes emergents i els que comencen a despuntar en la seva carrera mitjançant el finançament del procés de creació i producció de la seva obra.

A través de premis, exposicions, beques i residències multidisciplinaries en arts visuals, moda i literatura, la fundació ofereix als artistes una plataforma internacional per a presentar la seva obra i desenvolupar el seu treball en un context global.

Amb la col·laboració de l’Institut Ramon Llull, l’acte posarà a l’abast dels artistes catalans les eines per desenvolupar la seva carrera internacional.

Sessió Rijksakademie i presentació Apertus 0.1
15 de desembre