SELF-DESIGNING. La identitat personal a través del llenguatge i l’acció

Docent:

Núria Bitria

Número d'hores:
Dates:
20/02/2017 al 22/05/2017
Periode:
Segon quadrimestre
Dies:
Dilluns
Horari:
de 16:00 a 19:00 h
Nivell:
Iniciació
Condicions d'accés:

Es requereixen estudis superiors de qualsevol titulació encara que no és estrictament imprescindible. Sí es requereix dels assistents un cert grau de compromís cap al seu propi aprenentatge i desenvolupament professional i personal.

Màxim d'alumnes:
Preu:
228 + 100 d’inscripció

Resum

El nostre èxit professional i personal depèn cada vegada més de com ens comuniquem amb els altres i com construïm la nostra identitat. L'objectiu del curs és mostrar com utilitzant el llenguatge d'una manera més efectiva podem modelar la construcció de la nostra identitat. Al adquirir consciència de les nostres eines de comunicació, podem generar, inventar i crear nous entorns i relacions que possibilitin el desenvolupament de la nostra capacitat d'aprenentatge, innovació i adaptació a noves realitats.

Estructurat en tallers pràctics, el curs és una formació complementària molt útil per a estudiants d'àmbits creatius i idònia per a professionals en processos de canvi.

Objectius

• Mostrar que el llenguatge és una acció que genera realitat i no una mera descripció d'aquesta.
  • Mostrar el poder del llenguatge per canviar el nostre món i les nostres relacions.
  • Mostrar que a través de la comunicació podem expandir allò que és possible per a nosaltres.
  • Mostrar cóm dissenyar i construir la identitat personal a través del llenguatge i l’acció.
  • Incorporar a casos concrets la nova concepció de la comunicació i el llenguatge.

• Principis bàsics de l'Ontologia del Llenguatge
  • Pràctica i distinció dels cinc actes lingüístics fonamentals.
  • Nova visió de l'aprendre. Els judicis que bloquegen el nostre aprenentatge
  • Interrelació llenguatge, emoció i cos.
  • Comunicar és alguna cosa més que transmetre informació.
  • Parlar i Escoltar, dues noves formes d'acció.
  • Disseny d'accions per modelar el futur.

Metodologia

• Interactiva. Mostrar la nova interpretació del llenguatge conversant amb els participants.
  • De grup. L'aprenentatge ja no és una tasca individual, si no que es produeix en comunitat i a través dels altres.
  • D’ experiència. L'objectiu de cada taller és mostrar i no “explicar”, de manera que els assistents connectin els conceptes desenvolupats amb la seva vida i circumstàncies concretes.
  • Personalitzat. A l'escolta de cadascun, a partir del 5é taller els participants dissenyaran accions concretes per a incorporar en un àmbit de la seva vida.
  • Taller pràctic presencial: 2h i 30 min / setmana

Criteris d’avaluació

L’avaluació és continua, a partir d'exercicis setmanals que l'alumne haurà de completar en el temps entre un taller i el següent (temps requerit aproximat d'una hora no lectiva).

• ECHEVERRIA, Rafael Ontologia del lenguaje. Ediciones Granica, Buenos Aires, 2014
  • ECHEVERRIA, Rafael Escritos sobre el aprendizaje. Ediciones Granica, Buenos Aires, 2014

Articles varis facilitats durant el curs:

• OLALLA, Julio. Un nuevo discurso de lo que es aprender. Newfield Network