Què en fem dels llibres? Difusió i distribució editorial

Docent:

Enric Farrés, Nuria Gómez Gabriel

Número d'hores:
Dates:
23/02/2017 a 04/05/2017
Periode:
Segon quadrimestre
Dies:
Dijous
Horari:
de 17:00 a 20:00 h
Nivell:
mig
Condicions d'accés:

carta de presentació i motivació, enviar a: permanent@escolamassana.es

Màxim d'alumnes:
Preu:
293 + 100€ d’inscripció

Resum

Curs adreçat a productors de llibres on s’abordaran les formes de difusió i distribució de les publicacions. El caràcter performatiu de l’objecte llibre permet activar-lo de diferents maneres: falcar una pota de la taula, programar una lectura col·lectiva o fer un videotutorial online, així com també planificar la seva distribució internacional d’una manera útil i efectiva, són alguns dels temes es treballaran en el curs. Sota la pregunta Què en fem dels llibres? presentem una sèrie de continguts teòrics i pràctics on la distribució és producció.

Objectius

Els objectius del curs es basen en oferir els recursos i els instruments necessaris perquè l’alumne pugui comprendre l’estètica de la recepció de les publicacions d’una manera creativa i raonada, tot incidint en la seva relació amb els espais de presentació pública i les pràctiques  distributives que s’estan donant en l’art contemporani.

Metodologia:

La metodologia serà a partir de la combinació d’elements teòrics i pràctics essent essencialment autònoma i transdisciplinar.

Criteri d Avaluació

L’avaluació es durà a terme en funció del seguiment al llarg del curs. Es valorarà la capacitat d’investigar en els processos de creació individual així com la iniciativa de cooperar en un ambient de treball col·lectiu.

PRÒLEG

• Què fer amb un llibre?

DIFUSIÓ (On lline  Off line)

• Documentació fotogràfica i vídeo
  • Presentacions
  • Lectures i esdeveniments
  • Convidar a pensar

DISTRIBUCIÓ

• Fires, festivals, esdeveniments pop-up.
  • Intercanvi de llibres
  • Arxius
  • Llibreries i botigues online.

DESTRUCCIÓ

• Política
  • Logística
  • Valor

• CHADWIK, Helen (2015). The Library of Helen Chadwick. The social life of the book. Amsterdam, Paraguay Press.
  • STADLER, Matthew (2015). What are margins? The social life of the book. Amsterdam, Paraguay Press.
  • TUAZON, Oscar (2011). Haciendo libros. Vitoria - Gasteiz, Centro Cultural Montehermoso.
  • PHILLPOT, Clive (2013). Booktrek. Selected Essays on Artists Books 1972-2010. Zurich, Ringier & Les presses du Réel.
  • GOLDSMITH, Kenneth (2015). Theory. Paris, Jean Boître Éditions.
  • HUELSENBECK, Richard (2015). Fantastic architecture Vostell Higgins. EEUU, Something else press.
  • ANDERSON, Simone (2002). Fluxus necessarius. The Ellsworth Snyder Collection of Fluxus Multiples and Ephemera. EEUU, Glenn Horowitz Bookseller.
  • DAVIET, Thery (2013). Bibliothèque d’un Amateur. Richard Prince’s Publications 1981-2014. Itàlia, Viaindustriae publishing.
  • S. UGELSTAD, Caroline. ed– (2010). Ken Friedman Fluxus Collection. Noruega, Henie Onstad Art Centre.
  • AAVV (2012). We would like to learn, and we are working on a book. This book is a classroom. Germany. Passenger books.
  • MUNTADAS, Antoni (1989). 10 Proyectos / 10 Textos. Holanda, GALERIA Vandrés i Antoni Mercader.
  • CARRIÓN, Ulises. (1975): The new art of making books. Mèxic, Plural: Crítica y literatura - Excelsior.
  • VINCENT, Leon H. (2009): El bibliofáto. Un coleccionista de libros. Barcelona, Periférica.
  • HEBERT, Stine y SZEFER, Anne (eds.) (2009): “Institucional experiments between aesthetics and activism” (JonasEkeberg), “The inner and outer form of self-organitzation” (Maibritt Borgen) SELF-ORGANIZATION. Londres, Open Editions.
  • BENJAMIN, Walter:, El autor como productor. Ítaca, México. 2004.
  • MARTÍNEZ DE SOUSA, José.  Pequeña historia del libro. Trea, Gijón, 2010.
  • MARTÍNEZ DE SOUSA, José. Diccionario de edición, tipografía y artes gráficas. Trea. Gijón. 2001.
  • CARTER, Rob. Diseñando con tipografía. Libros, revistas, boletines. Rotovision s.a. Barcelona, 1997.
  • FERNÁNDEZ, Horacio. Fotos&libros. Museo Reina Sofía, Madrid, 2014.
  • JARMAN’S, Derek. El libro ruso de Vanguardia 1910-1934. Museo Reina Sofía, Madrid, 2003.
  • JARMAN’S, Derek. Sketchbooks. Thames&Hudson, Londres, 1986.
  • KRACAUER, Siegfried. Historia. Las últimas cosas antes de las últimas. Las cuarenta, Buenos Aires, 2010.
  • BERTOLT BRECHT. Diario de Trabajo 1938-1955. Nueva Visión, Buenos Aires, 1977.

Webs dels docents