Mosaic contemporani

El mosaic és un ofici que es mou. Un artista de mosaic moltes vegades treballa en diferents parts del món. Al llarg d’aquest curs ens endinsarem en l’escena internacional del mosaic contemporani. Coneixerem tallers, artistes, materials i mosaics que actualment es troben en diferents zones del món i descobrirem com estan interconnectats.

En l’aspecte pràctic del curs, cada alumne crearà lliurement peces partint de les tècniques més significatives del mosaic: la tècnica indirecta i la directa. En la tècnica indirecta s’obté una superfície perfectament llisa que es fa servir en tallers de mosaic professionals, sobretot per construir terres, murals, piscines o taules de mosaic. La tècnica directa s’utilitza per fer murals i obra artística. Emprarem materials professionals de mosaic com el vidre, la pedra i la ceràmica.

1. Objectius i continguts

En aquest curs coneixerem les característiques més importants del mosaic contemporani de manera teòrica i pràctica. És un curs d’iniciació que pretén impartir nocions bàsiques en la matèria, per tal de que cada alumne pugui seguir treballant després autònomament. L’alumne experimentarà amb les tècniques: directa i indirecta i treballarà amb diferents materials professionals com el vidre, pedres i ceràmica. També coneixerà metodologies de treball per realitzar grans superfícies de mosaic.

2. Metodologia

Les classes seran teòriques i pràctiques i es podrà orientar d’acord amb les necessitats i preguntes dels alumnes. A més, es repartiran dossiers tècnics i textos sobre el mosaic.

• Classe 1: Història del mosaic i situació del mosaic contemporani (Teoria)
  • Classes 3, 4 y 5: Creació del mosaic indirecte. L’alumne crearà el seu propi disseny i escollirà els materials que farà servir per realitzar el seu mosaic. (Teoria i pràctica)
  • Classe 6: Com es traballa una superfície gran de mosaic? (Teoria i pràctica)
  • Classes 7, 8, 9 y 10: Creació del mosaico amb la tècnica directa. L’alumne crearà el seu propi disseny  i escollirà els materials que farà servir per realitzar el seu mosaic. (Teoria i pràctica)

3. Criteri d’avaluació

• Curs presencial amb una assitència del 80% a classe
  • Lliurament i desenvolpament dels treballs

• ATTERSEE, CHRISTIAN LUDWIG: Das Mosaik, Hirmer Verlag, München, 2015.
  • DE ORELLANA, MARGARITA: Muro y Mito, Murales de la Ciudad de México, D.R Artes de Mexico, 2015
  • DELLA VEDOVA: Il Mosaico…dalla copia all ìnterpretazione…, Litho Stampa Pasian di Prato, 2008
  • MAYER, GABRIEL: Architektur/Glas/Kunst, Mayer‘sche Hofkunst Anstalt, Franz Mayer of Munich, Hirmer Verlag, Hrsg., 2013
  • BECKETT, SAMUEL: das Handwerk.
  • HUBER, STEPHAN: In Situ Projekte. München, 1998.
  • FISCHER, PETER: Das Mosaik, Hg: Anton Schroll, Wien uns München, 1969, S.17.
  • BERTELLI, CARLO: Il Mosaico. Hg: Arnoldo Mondadori, Milan, 1988, S.2.
  • Antike Bildmosaiken, Verlag Philipp von Zabern, Mainz am Reihn, 2003, S.46.
  • ITALIA ,KINA (Hg.):Ravenna, Die Stadt des Mosaiks, Mailand, 1980

Saskia Siebe
www.saskiasiebe.com

3.10.19–12.12.19
dijous
16:30h–19:30h
Iniciació

Aquest curs va dirigit a artistes, dissenyadors, arquitectes i a persones interessades en la pràctica del mosaic i que vulguin adquirir coneixements tècnics i teòrics entorn el mosaic contemporani.

310€ + 100€ d’inscripció