PUBLICAR EN DIGITAL: EXPERIMENTS EN UN ENTORN DIGITAL

Què significa publicar avui en dia? En un paradigma on els hàbits de consum de contingut evolucionen diàriament, així com la nostra presència en l’hàbitat físic o virtual, plantegem un curs per investigar el panorama actual de la producció i edició digital.

En el curs coneixerem artistes, projectes i iniciatives que qüestionen la producció de contingut avui en dia. Repassarem la breu i extensa història del món de la publicació digital i trastejarem amb plataformes, eines, canals i processos pensats o no per publicar: Del Kindle d’Amazon a les xarxes neuronals artificials, passant per pel·lícules realitzades íntegrament en videojocs o els canals de nens rata a Youtube.

El curs consta de classes teòriques, visites de convidats i tutories per al desenvolupament de diversos projectes propis.

Programa del curs

(+info) (-info)

2. Objectius

  • Aprendre a desenvolupar un projecte editorial en totes les seves fases.
  • Aprendre a conceptualitzar (generar i formalitzar idees)
  • Conèixer noves metodologies, eines i recursos, tant de l’àmbit del disseny com d’altres disciplines
  • Estudiar les capacitats discursives de totes les decisions que es prenen durant el procés d’un projecte editorial.

3. Continguts

Donarem els següents continguts. Cadascun serà un bloc al què correspondrà una lliçó teòrica i un convidat: 

  • Concepte
  • Brief i estratègia
  • Contingut
  • Conceptualització i direcció creativa
  • Disseny editorial
  • Producció
  • Distribució
  • Presentació
  • Avaluació

A cadascun li correspondrà una lliçó teòrica i un convidat, entre els què comptarem amb professionals del món editorial, com Córdova Canillas, l’Albert Romagosa o el Ricardo Juárez (Libros Mutantes).

4. Metodologia

El curs consta de:

  • Classes teòriques (context històric, teoria, referents, etc.)
  • Xerrades i tutories de professionals convidats
  • Sortides a impremtes, estudis i llocs d’interès
  • Desenvolupament d’un projecte propi
  • Presentació i llançament de les publicacions a Libros Mutantes 2020

5. Criteri d’Avaluació

  • Assistència a classe (10%)
  • Treball a classe (10%)
  • Evolució dels alumnes (10%)
  • Resultat del projecte (50%)
  • Presentació del projecte (20%)

Bibliografia

  • PATER, Ruben. Politics of Design. Bis Publishers, 2016.
  • NIERMANN, Ingo. Solutions 247–261: Love. Sternberg Press, 2013.
  • KESSELS, Erik. Failed it!. Phaidon, 2016
  • MUNARI, Bruno. Design as Art. Penguin Modern Classics, 2008.
  • AICHER, Otl. El mundo como proyecto. Gustavo Gili, 2005.

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Sense requisits

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.