Disseny editorial: Experimentació, recerca i noves pràctiques

En aquest curs, aprendrem a desenvolupar un projecte editorial des de la seva conceptualització fins a la seva distribució, passant pel disseny i la producció. Al mateix temps, explorarem noves maneres de generar contingut, dissenyar o comunicar, pròpies d’altres disciplines. El curs constarà de classes teòriques, visites i tutories de convidats professionals, i del desenvolupament d’un projecte propi, que es presentarà a la fira Libros Mutantes 2020.

Els alumnes que ho desitgin, podran completar aquest curs amb el de Disseny digital: Experimentació, recerca i noves pràctiques. Les peces desenvolupades en cadascun d’ells formaran part d’un mateix projecte global, que inclourà disseny digital i editorial.

SENSE PLACES DISPONIBLES

Programa

2. Objectius

  • Aprendre a desenvolupar un projecte editorial en totes les seves fases.
  • Aprendre a conceptualitzar (generar i formalitzar idees)
  • Conèixer noves metodologies, eines i recursos, tant de l’àmbit del disseny com d’altres disciplines
  • Estudiar les capacitats discursives de totes les decisions que es prenen durant el procés d’un projecte editorial.

3. Continguts

Donarem els següents continguts. Cadascun serà un bloc al què correspondrà una lliçó teòrica i un convidat: 

  • Concepte
  • Brief i estratègia
  • Contingut
  • Conceptualització i direcció creativa
  • Disseny editorial
  • Producció
  • Distribució
  • Presentació
  • Avaluació

A cadascun li correspondrà una lliçó teòrica i un convidat, entre els què comptarem amb professionals del món editorial, com Córdova Canillas, l’Albert Romagosa o el Ricardo Juárez (Libros Mutantes).

4. Metodologia

El curs consta de:

  • Classes teòriques (context històric, teoria, referents, etc.)
  • Xerrades i tutories de professionals convidats
  • Sortides a impremtes, estudis i llocs d’interès
  • Desenvolupament d’un projecte propi
  • Presentació i llançament de les publicacions a Libros Mutantes 2020

5. Criteri d’Avaluació

  • Assistència a classe (10%)
  • Treball a classe (10%)
  • Evolució dels alumnes (10%)
  • Resultat del projecte (50%)
  • Presentació del projecte (20%)

Bibliografia

  • PATER, Ruben. Politics of Design. Bis Publishers, 2016.
  • NIERMANN, Ingo. Solutions 247–261: Love. Sternberg Press, 2013.
  • KESSELS, Erik. Failed it!. Phaidon, 2016
  • MUNARI, Bruno. Design as Art. Penguin Modern Classics, 2008.
  • AICHER, Otl. El mundo como proyecto. Gustavo Gili, 2005.
Docent

Eduard Martínez Piracés
www.edupiraces.es

Josep Dols Roca
Instagram

Número d'hores
60h
Dates
4.10.19–7.2.20
Dies
divendres
Horari
16:30h–20:30h
Nivell
mig–avançat
Idioma en el que s’imparteix el curs
CA / ES
Condicions d'accés

Sense requisits

Màxim d'alumnes
15
Preu
500€ + 100€ d’inscripció