Disseny editorial: de la publicació impresa a l’entorn digital

En aquest curs, desenvoluparem un projecte editorial en l’entorn digital. Partint del món de la publicació impresa, aprendrem a fer servir eines, mètodes i recursos específics del medi digital. Des de la generació de contingut a partir d’estructures col·laboratives fins a l’ús de nous softwares de disseny i edició. El curs constarà de classes teòriques, visites i tutories de convidats professionals i del desenvolupament d’un projecte propi que es presentarà dins del marc del MIRA Digital Art Festival 2020.

Els alumnes que ho desitgin, podran completar els coneixements adquirits en aquest curs amb el curs Disseny editorial: Experimentació, recerca i noves pràctiques. Les peces desenvolupades formaran part d’un mateix projecte global, que inclourà disseny digital i editorial.

Programa

1. Objectius 

  • Desenvolupar un projecte editorial en l’entorn digital 
  • Aprendre a fer servir eines i recursos de disseny digital 
  • Aprendre a conceptualitzar (generar i formalitzar idees) 
  • Conèixer noves metodologies i eines de disseny i generació de contingut, fora de l’àmbit del disseny 
  • Estudiar les capacitats discursives de totes les decisions que es prenen durant el procés d’un projecte digital

2. Continguts

Donarem els següents continguts. 

  • Concepte 
  • Brief i estratègia 
  • Contingut 
  • Conceptualització i direcció creativa 
  • Disseny digital 
  • Programació 
  • Difusió 
  • Presentació
  • Avaluació

A cadascun li correspondrà una lliçó teòrica i un convidat, entre els què comptarem amb professionals del món editorial, com Roc Herms, Pau Orts o Ruben Pater (en aquest últim cas, la seva col·laboració serà a través d’Skype).

3. Metodologia

El curs consta de: 

  • Classes teòriques (context històric, teoria, referents, etc) 
  • Xerrades i tutories de professionals convidats 
  • Sortides estudis i llocs d’interès 
  • Desenvolupament d’un projecte propi 
  • Presentació i difusió dels projectes al MIRA Digital Art Festival 2020

4. Criteris d’Avaluació 

  • Assistència a classe (10%) 
  • Treball a classe (10%) 
  • Evolució dels alumnes (10%) 
  • Resultat del projecte (50%) 
  • Presentació del projecte (20%)

Bibliografia

  • PATER, Ruben. Politics of Design. Bis Publishers, 2016.
  • NIERMANN, Ingo. Solutions 247–261: Love. Sternberg Press, 2013.
  • KESSELS, Erik. Failed it!. Phaidon, 2016
  • MUNARI, Bruno. Design as Art. Penguin Modern Classics, 2008.
  • AICHER, Otl. El mundo como proyecto. Gustavo Gili, 2005.
Tema:
Docent

Josep Dols Roca i Eduard Martínez Piracés

Ellaços:

instagram.com/josepdols

www.edupiraces.es

www.adolfobooks.com

Número d'hores
60h
Dates
Per confirmar
Dies
Per confirmar
Horari
Per confirmar
Nivell
Mig-avançat
Idioma en el que s’imparteix el curs
CA ES
Condicions d'accés

Estudiants i professionals del disseny

Màxim d'alumnes
15
Preu
500 + 100€ d’inscripció