Dibuixar per veure

És un curs per a aficionats que volen millorar les seves capacitats de representació compartint imatges i reflexions.

Sovint el que ha experimentat la contemplació vol dibuixar. Tant qui no creu tenir aptituds per al dibuix com el/la que vol aprofundir i millorar el seu nivell pot seguir aquests experiments i exercicis que són reflexions sobre l’acte de dibuixar, o acte reflex de la mà que segueix a la vista.

Cada sessió aporta una proposta concreta i pautada que ens descobreix en forma de joc els conceptes que necessitem per representar i les possibilitats que ofereixen diferents materials de dibuix. Aprenem a concentrar-nos però divertint-nos, amb exercicis que ens mantenen atents i amb ganes.

Cost material: 22–55€

Programa del curs

1. Objectius

Establir una base sòlida per millorar el dibuix, comprendre el sistema de representació i començar a fer servir diferents materials de dibuix.

2. Continguts

Hi ha tres continguts generals:

• La representació de la realitat.
  • La representació de lunivers personal.
  • Utilitat dels materials: llapis, creta, carbó, guaix.

A través d’ells abordarem continguts concrets:

• La línia i la taca.
  • La llum.
  • El volum.
  • El color.
  • La composició.
  • Representació humana i vegetal amb model.

Aquests continguts teòrics es van combinant a través de propostes que ens porten a desenvolupar-los i entendre’ls, com ara:

• Aprendre a mirar: esbós ràpid
  • Aprendre a representar: la còpia al revés.
  • Transcripció de sons en línia.
  • El color: traduir un objecte en taca.
  • Manejar el carbonet; llum i ombra
  • Estudi del cos humà amb model.
  • Evocació duna imatge interna.

3. Metodologia

Cada proposta és individual, però es complementa amb les altres i solen durar una sessió. A totes elles hi ha un plantejament amb un tema i material concrets i comprenen un o diversos continguts. El professor acompanya fent observacions i conduint el plantejament. A les primeres sessions convido a través de petits exercicis a familiaritzar-se amb el material que utilitzarem.

Gradualment es plantegen noves propostes i materials, amb les pautes per dur-ho a terme. Al final de la classe hi ha una exposició i comentari general sobre la base dels resultats.

4. Avaluació

Assistència i el procés de treball.

• Dibujando Animales. Alexander Calder. Ed.ELBA
  • El elogio de la sombra. Tanizaki. Ed.Siruela.
  • Aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro. Betty Edwards. Ed. Urano. (741.07Edw)
  • Guía completa de pintura y dibujo, técnicas y materiales. Colin Hayes. Ed.Blume. (75.07 Hay)
  • Dibujo anatómico de la figura humana. Louise Gordon. Ed. Daimon. (743 Gor)
  • Escuela de Dibujo de Anatomía. A.Szunyoghy/G.Fehér. Ed. Könemann (743 Feh)
  •  Teoría y uso del color. Luigina de Grandis. Ed. Cátedra. (75.023.2 Gra)
  • L’atelier de poche (52 semaines à dessiner). M.Cazo/M.Lauricella. Ed. Eyrolles. (741.07 Caz)
Període:

16.30h–20.30h
Nivell
iniciació–mig
Idioma en el que s’imparteix el curs
català, castellà
Condicions d'accés

Persones familiaritzades amb el dibuix que volen millorar.

Màxim d'alumnes
Preu