Conferència i demostració úniques d’Urushi (laca japonesa) a Barcelona

1 de desembre a les 10:30

La tècnica d’Urushi (laca japonesa) és un procés de decoració que s’aplica a gran varietat d’objectes i superfícies. A Europa aquest art és bastant desconegut entre el públic sent l’Escola Massana de Barcelona l’únic centre oficial europeu on es pot aprendre.

El Mestre lacador Kazumi Murose, format a l’Escola de Belles Arts de Tòquio, on actualment és professor, és un dels artistes referents en el treball de l’urushi, fins al punt que el 2008 va ser reconegut com a Tresor Nacional Vivent pel govern japonès. Aquest guardó, que solament obtenen aquells que aconsegueixen el més alt nivell en les tècniques tradicionals, té com a objectiu preservar aquest coneixement per a les següents generacions i reconèixer el compromís i trajectòria dels artistes. Especialitzat en la técnica urushi del maki-e, el seu treball recupera la tradició d’aquest art mil·lenari adaptant-lo a propostes contemporànies.

De tot això ens parlarà en la conferència i demostració que es realitzarà el dia 1 de desembre a les 10:30 h a la sala d’actes de l’Escola Massana i a la qual es podrà assistir de forma gratuïta. Una oportunitat per acostar-se a aquesta meravellosa tècnica, a la seva història i els seus processos de la mà d’un mestre en aquesta disciplina.