Comissariat, producció i finançament d’exposicions

Docent:

David Places i Balsalobre

Número d'hores:
30 h.
Dates:
22/02/2017 al 03/05/2017
Periode:
Segon quadrimestre
Dies:
Dimecres
Horari:
de 18:00 a 21:00h
Nivell:
Iniciació
Condicions d'accés:

Persones procedents d’estudis artístics, de disseny o de comunicació i màrqueting o amb experiència o interès en la matèria.

Màxim d'alumnes:
Preu:
228 + 100€ d’inscripció

Resum

Aquest curs vol capacitar als participants per organitzar exposicions, entendre la funció del comissari i explicar els coneixements teòrics i pràctics al voltant de la gestió cultural, tant en projectes públics com privats, i tant si són encàrrecs o projectes personals.

Es tractarà també sobre els diferents marcs i objectius que pot tenir una exposició, com a acció cultural, de prestigi, de marca, de comunicació, de difusió, etc.

Explorarem les diferents tipologies de partners que ens poden ajudar a aconseguir els nostres objectius.

Es treballarà el protocol i la comunicació que han d’acompanyar a un projecte expositiu i es donaran claus sobre els diferents tipus de finançament per poder realitzar una exposició: patrocinis, mecenatges, crowdfunding, etc.

Objectius

Capacitar els alumnes perquè siguin capaços de desenvolupar i comunicar un projecte expositiu.

Continguts

• Introducció: Concepte i definició d'objectius en l'organització d'una exposició
  • comissariat
  • Partners
  • l'Espai
  • Desenvolupament de l'exposició
  • Muntatge i distribució
  • activitats paral·leles
  • Comunicació i protocol
  • la postproducció
  • La gestió financera i el pressupost

• 15h de teoria.
  • 3h de casos pràctics.
  • 6h de visites a exposicions amb explicacions específiques sobre museologia, comissariat, producció i muntatge.
  • 3h de preparació i tutorització del projecte.
  • 3h de presentacions dels treballs.

Criteris d'Avaluació

• 75% de la nota basada en el treball de conceptualització i execució d'una proposta expositiva.
  • 25% de la nota en assistència i actitud.