Ceràmica. D’un plat japonés, procès de disseny amb doble funció

La història de la ceràmica japonesa, així com el desenvolupament de l’artesania japonesa, tenen una estreta vinculació amb la gastronomia. La vaixella ens acompanya també en la part visual, els àpats no es limiten al sabor i a l’olor. El material, la forma, el dibuix, el color, la textura són importants. Quan la vaixella no s’utilitza es converteix en una escultura.

En aquest sentit el procés de disseny amb una doble funció és un bon exercici de creació i té un propòsit determinat

1. Objectius

L’alumne podrà adquirir els coneixements conceptuals necessaris per desenvolupar aspectes creatius individuals amb els coneixements històrics de les tècniques.

2. Continguts

• El disseny ornamental i la forma
    Analitzar el procés de transformació de la naturalesa, els símbols i els motius tradicionals. Observar un element i extreure’n les característiques essencials. Recerca de la forma adequada per als objectius de la peça dissenyada i les possibilitats que permeten una tècnica especifica.
    Dissenyar uns motius ornamentals per aplicar a la ceràmica.
    Utilitzar diversos mètodes com el collage, la papiroflèxia, la cal·ligrafia, etc.
  • Tècniques d'aplicació decorativa
    Talla, incrustació, mishima, engalba, llapis, esmalt
  • Tècniques de creació de formes
    Modelat, xurros, làmina, TATARA
  • Cocció dels diferentes tècniques
  • Teoria d’art a taula (presentació)

3. Metodologia

• Projectes de disseny ornamental
  • Projectes de disseny utilitari i escultura
  • Exercicis pràctics
  • Classes teòriques, material multimèdia (diapositives i vídeos)

4. Criteris d'Avaluació

• Assistència i puntualitat a la classe
  • Lliurament i desenvolupament dels treballs
  • Respecte dels companys que comparteix l’aula, a les eines, a les maquines i al mediambient

• ROS I FRIGOLA, Maria Dolors. Ceràmica artística. Parramón ediciones, S.A. Barcelona, 2005

Yukiko Murata - llardeyukiko.blogspot.com.es

30.10.17–23.2.18
Dimecres
17.00–21.00h
iniciació-mig
Idioma en el que s’imparteix el curs
ES, CA

El curs està dirigit a aquelles persones que estiguin interessades en el disseny i vulguin aprendre les tècniques i el llenguatge de la ceràmica . No es necessari el domini de les tècniques bàsiques artesanals d’aquest material.

471€ + 100€ d’inscripció