Barreteria: Ofici i Creació

Nivell:
iniciació
Condicions d'accés:

Coneixements bàsics de dibuix, costura a mà i a màquina

Màxim d'alumnes:
Preu:
475 + 100€ d’inscripció

Resum

Ens aproparem a la barreteria a partir del patronatge i la confecció d’un barret o una gorra aprenent a utilitzar els diversos materials com roba, entreteles, folres i ornaments com flors, fermalls, etc.

Continuarem amb el disseny i construcció d’un motlle de suro desenvolupant una visió tridimensional i escultòrica.

Acabarem conformant un barret de feltre i un altre de palla i aprendrem els acabats tant exteriors (vels, plomes, flors) com interiors: cintes d’entrada, subjeccions.

Objectius

Proveir a l’alumne d’uns coneixements bàsics de barreteria per iniciar-se en aquest ofici.

Continguts

Els continguts són els diferents barrets i els materials i la seva manipulació: enformat, de feltre, palla, sinamay i glasseta i folrat de roba, de confecció, de plomes, barrets de cada dia, de festa, etc.

Metodologia

Estudiarem les diverses formes, els materials i la seva manipulació (conformats, retallats, aprestats, acabats).
Seguint el programa farem patronatge, confecció, conformat, preparació i ús d’aprest específic, creació del motlle de suro.

Criteris d’avaluació

L’avaluació és contínua, per tant l’entrega dels treballs i l’assistència d’un 80% i la participació imprescindibles.

• TURNER WILCOX, Ruth, The Mode in Hats and Headdress, Dover Publications Inc, Mineola (New York) 2008.
  • BOLOMIER, Eliane et altri. Le Chapeau. Grand Art et savoir faire, Somogy Editions d’Art, París, 1996.
  • McDOWELL, Colin, Le Chapeau et la Mode, CELIV, London, 1994.
  • SHEPHARD, Norma, 1000 Hats, Schifferbooks, Atglen (Pennsilvania), 2006.
  • PUCCI, Gianni Hats & Caps, Ikon Editrice srl, Milano, 2012.
  • BOU, Louise, Sombreros de Alta Costura, Instituto Monsa de Ediciones, Barcelona, 2012.
  • I la revista trimestral que és a la biblioteca de la Escola The Hat Magazine Nigel and Carole Denford, London.