Barreteria

Ens aproparem a la barreteria a partir del patronatge i la confecció d’un barret o una gorra aprenent a utilitzar els diversos materials com a roba, entreteles, folres i ornaments com flors, fermalls, etc.

Continuarem amb el disseny i la construcció d’un motlle de suro desenvolupant una visió tridimensional i escultòrica.

Acabarem conformant un barret de feltre i un altre de palla i aprendrem els acabats tan exteriors (vels, plomes, flors) com a interiors: cintes d’entrada, subjeccions.

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius

Obtenir els coneixements mínims per confeccionar i conformar barrets.

2. Continguts

Seguint el programa farem patronatge, confecció, creació del motlle de suro, ús d’aprest, conformat de feltre i de palla.

3. Metodologia

Al principi anirem tots al mateix ritme, però a partir del patronatge i la confecció l’ensenyament és més personalitzat, ja que depèn més de les preferències de cada alumne.

Seguint el programa farem patronatge, confecció, conformat, preparació i ús d’aprest específic, creació del motlle de suro.

4. Criteris d’avaluació

L’avaluació és contínua, per tant el lliurament dels treballs i l’assistència del 80% com la participació són imprescindibles.

Bibliografia

• TURNER WILCOX, Ruth, The Mode in Hats and Headdress, Dover Publications Inc, Mineola (New York) 2008.
  • BOLOMIER, Eliane et altri. Le Chapeau. Grand Art et savoir faire, Somogy Editions d’Art, París, 1996.
  • McDOWELL, Colin, Le Chapeau et la Mode, CELIV, London, 1994.
  • SHEPHARD, Norma, 1000 Hats, Schifferbooks, Atglen (Pennsilvania), 2006.
  • PUCCI, Gianni Hats & Caps, Ikon Editrice srl, Milano, 2012.
  • BOU, Louise, Sombreros de Alta Costura, Instituto Monsa de Ediciones, Barcelona, 2012.
  • I la revista trimestral que és a la biblioteca de la Escola The Hat Magazine, Elly Stemmerdink, London.

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Estudiants de moda però també qualsevol persona

Són convenients coneixements bàsics de dibuix, costura a mà i màquina.

• Barreteria 4
  • Barreteria 3
  • Barreteria2
  • Barreteria 1

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.